Arthur C. Clarke - Misterije svijeta

Teme koje ova knjiga obuhvaća rezultat su razgovora što smo ih mjesecima vodili Simon Welfare, John Fairley i ja. U više od pola stoljeća, čitajući pohlepno sve što mi je došlo pod ruku (kao đak probijao sam se javnom knjižnicom u Tauntonu gutajući po nekoliko knjiga na dan — pothvat koji se u doba TV više ne može izvesti), naišao sam na bezbrojne zagonetke i tajne koje su me zainteresirale. Mnoge su sada već riješene; većina nije i upravo smo od te preostale tvrde jezgre odabrali teme za našu seriju. Nakon što sam ih predložio, Simon, John i njihove kolege obavili su podrobna istraživanja i potom razaslali filmske ekipe širom svijeta, u potragu za potrebnim filmskim materijalom. Nadamo se da će već i sam taj trud možda dovesti do rješenja nekih od tih tajni, ali vjerujem da govorim u ime svojih prijatelja kad kažem kako ne bih volio da se sve posve i zauvijek riješe. Međutim, nema mnogo opasnosti da će se to zbiti...

Glavni tekst koji slijedi u potpunosti je Simonov i Johnov i oni su obavili sav težak posao, i oko sastavljanja knjige i oko serije. O stvarima tako kontroverznim kao što su NLO, morske zmije, nepoznata čudovišta i drugi izlošci Kabineta čuda očito mora postojati mnogo mišljenja i stanovišta, no ja se sa svojim kolegama nisam razilazio ni u jednom bitnom gledištu i zato njihov tekst nisam nigdje mijenjao, samo sam pojedinim poglavljima dodao postskriptum, kad sam god vjerovao da mogu raspravi dodati nešto novo. Ali u mnogo sam slučajeva više volio prihvatiti Wittgensteinov mudar savjet: O čemu netko ne zna zboriti, o tome mu valja šutjeti.

Download

0 komentar(a) :

Objavi komentar